PAGĖGIŲ  ALGIMANTO  MACKAUS  GIMNAZIJA

VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS VEIKLOS PLANAS

 2017/2018  m.m.

Bendrosios nuostatos:

  • Įtvirtinti LR Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros 2010-12-14 Nr. XI-1232 įstatymo bei LR administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatas mokykloje;
  • Organizuoti ir koordinuoti prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, užtikrinti saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą;
  • Propaguoti sveiką ir saugią gimnazijos bendruomenės narių gyvenseną;
  • Nuolat stebėti mokinius ir informuoti ugdytinius apie alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų poveikį jaunam organizmui, vartojimo padarinius;
  • Užtikrinti nereguliaraus gimnazijos lankymo statistikos rinkimą ir vykdyti ankstyvojo pasitraukimo iš gimnazijos prevenciją;
  • Skirti dėmesį tėvų švietimui, kurių vaikai nenori lankyti mokyklos bei mokinių, turinčių specialiųjų poreikių;
  • Organizuoti specialiąją, pedagoginę, psichologinę ir kitą pagalbą mokiniui, mokytojui, vaiko tėvams ar globėjams pagal įstatymus.

Gimnazijoje prevencinė veikla ir socialinė pedagoginė, specialioji pagalba vykdoma:

  • integruojant į mokomuosius dalykus: dorinį ugdymą, biologiją, pilietinės visuomenės pagrindus, dailę, kūno kultūrą bei kitus mokomuosius dalykus;
  • per Mokinių tarybą, neformalųjį ugdymą, jaunųjų šaulių organizacijas;
  • per klasių vadovų veiklą: klasės valandėlių, tradicinių renginių metu, bendraujant su mokinių šeimos nariais, bendradarbiaujant su specialistais;
  • per socialinę veiklą;
  • individualių socialinio pedagogo, psichologo veiklų, konsultacijų metu;
  • mokytojo padėjėjo darbo metu.

Tikslas:

Teikti gerus, tvirtus dorinės sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus mokiniams, ugdyti vertybines nuostatas, analizuoti žalingų įpročių gilumines atsiradimo priežastis ir vykdyti jų prevenciją. Stiprinti gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklių priežiūrą, ypač mokinių pamokų lankomumą, kelti ugdytinių mokymosi motyvaciją.

Uždaviniai:

  • Vykdyti Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymą, LR Švietimo įstatymus, LR administracinius teisės pažeidimų kodeksus, kitus dokumentus, susijusius su žalingų įpročių prevencija;
  • Kurti gerus gimnazijos bendruomenės narių tarpusavio santykius bei skatinti mokinių tėvų ir gimnazijos bendradarbiavimą per mokinių savivaldos organizacijas, klasių veiklą;
  • Suteikti mokiniams, jų tėvams reikalingų žinių, įtvirtinti įgūdžius bei gebėjimus, padėti priimti sprendimus dėl rūpinimosi jų pačių gerbūviu. Mokymus organizuoti diferencijuojant pagal mokinių amžių bei bendruomenės narių poreikius;
  • Skatinti mokinius aktyviai dalyvauti ugdant sveikos gyvensenos įgūdžius, maksimaliai pasinaudoti fizinėmis, protinėmis ir socialinėmis galiomis, organizuoti socialinę veiklą pradinio, pagrindinio ugdymo pakopose;
  • Ugdyti mokinių savigarbą ir pasitikėjimą savimi, supažindinant su savęs vertinimo, teisių gynimo ir konfliktų valdymo metodais per pilietinio, dorinio ugdymo bei kitus mokomuosius dalykus, neformalųjį ugdymą;
  • Turimus intelektualius ir materialinius resursus efektyviai panaudoti sveikos gyvensenos įgūdžiams ugdyti;
  • Skleisti sveikatos ugdymo, teisės ir teisėtvarkos idėjas įvairaus amžiaus mokinių grupėse per pamokas bei neformalųjį ugdymą;
  • Gimnaziją orientuoti kaip informacijos ir motyvacijos šaltinį šeimos sveikatos, teisėsaugos klausimais;
  • Teikti socialinę, pedagoginę, psichologinę pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų mokymosi poreikių.