Psichologinė gerovė yra neatskiriama kokybiško, produktyvaus ir laimingo gyvenimo dalis. Ne be reikalo psichologinė gerovė yra prilyginama laimei.  Psichologinės gerovės dėka žmogus gali patirti prasmingą ir kūrybingą gyvenimą.

Tad kas gi yra ta psichologinė gerovė? Psichologinė gerovė – viena iš žmogaus gerovės dalių (kitos dalys yra fizinė sveikata ir socialiniai veiksniai). Psichologinė gerovė susideda iš kelių komponentų - laimės jausmo, pasitenkinimo gyvenimu, pozityvaus psichologinio funkcionavimo, santykių su kitais ir savirealizacijos.

Buvo atliktas tyrimas, kurio metu Pagėgių Algimanto Mackaus gimnazijos mokytojai pildė autorių Warwick ir Edinburgh „Psichologinės gerovės skalę”, kurios patikimumas buvo įrodytas daugybės tyrimų. Gauti rezultatai buvo palyginti su S. Karpavičiūtės ir J. Macijauskienės atlikto tyrimo, kuriame dalyvavo Kauno medicinos darbuotojai, rezultatais.

Taigi, kas visgi laimingesni, kieno psichologinės gerovės įverčiai aukštesni? Pasirodo, kad mūsų mokytojai niekuo nenusileidžia Kauno medicinos darbuotojams – rezultatai praktiškai identiški. Tiek mokytojai, tiek medicinos darbuotojai pasižymi pakankamai aukštu psichologinės gerovės lygiu.

O kaip pasirūpinti savo psichologine gerove, juk laimingi norime būti visi? Tai galima padaryti keliais būdais:

  1. Dalyvauk bendruomeninėje veikloje - padėk, organizuok, prisijunk prie renginių, bendrų veiklų.
  2. Būk pastabus savo jausmams – nenustumk jausmų į šalį, pabandyk suprasti, kaip ir dėl ko taip jautiesi.
  3. Aktyviai leisk laisvalaikį – nuo žaidimų lauke iki paprasto pasivaikščiojimo miške.
  4. Mokykis ir dar kartą mokykis – kiekvieną dieną išmok kažką naujo ir nebijok klysti.
  5. Suteik kitiems – pagalba kitiems atneša daug daugiau laimės nei bandymas gauti tik naudos iš kitų.

Sėkmės ieškant laimės 😊!

Psichologas Audrius Savickas